19 Eylül 2016 Pazartesi

Benim Hala Umudum Var. Ya Sizin?


umutsuzluk

Bazen hayatımızda her şey yerli yerinde olsa bile kendimizi mutsuz, gelecekten beklentisiz hissederiz. Günlük planlarımızı yapmak dahi anlamsız gelmeye başlar. Böyle durumlarda bildiğimiz alışverişe gitmek, film seyretmek, konser ve benzer aktiviteler de işe yaramaz gibi görünür. Aşağıda, böyle durumlarda kendimize uygulayabileceğimiz bir test mevcut. 

Hazırsanız, test zamanı! 
Beck Umutsuzluk Ölçeği, Bireylerin gelecek hakkındaki olumsuz beklentilerini ölçmek amacıyla Beck ve arkadaşları tarafından 1974 yılında geliştirilmiştir. Ergen ve yetişkinlere grup olarak uygulanabilir. Evet / Hayır olarak yanıtlanan, 20 maddeden oluşur. Bireyden kendisi için uygun gelen ifadeleri “EVET”, uygun olmayanları ise “HAYIR” olarak işaretlemesi istenir. Zaman sınırlaması yoktur. 

UYGULAMA


EVET
HAYIR
1
Geleceğe umut ve coşku ile bakıyorum

2
Kendim ile ilgili şeyleri düzeltemediğime göre çabalamayı bıraksam iyi olur

3
İşler kötüye giderken bile her şeyin hep böyle kalmayacağım bilmek beni rahatlatıyor

4
Gelecek on yıl içinde hayatımın nasıl olacağın hayal bile edemiyorum

5
Yapmayı en çok istediğim şeyleri gerçekleştirmek için yeterli zamanım var

6
Benim için çok önemli konularda ileride başarılı olacağımı umuyorum

7
Geleceğimi karanlık görüyorum

8
Dünya nimetlerinden sıradan bir insandan daha çok yararlanacağım umuyorum

9
îyi fırsatlar yakalayamıyorum. Gelecekte yakalayacağıma inanmam içinde hiçbir neden yok

10
Geçmiş deneyimlerim beni geleceğe iyi hazırladı

11
Gelecek benim için hoş şeylerden çok tatsızlıklarla dolu görünüyor

12
Gerçekten özlediğim şeylere kavuşabileceğimi ummuyorum

13
Geleceğe baktığımda şimdikine oranla daha mutlu olacağımı umuyorum

14
İşler bir türlü benim istediğim gibi gitmiyor

15
Geleceğe büyük inancım var

16
Arzu ettiğim şeyleri elde edemediğime göre bir şeyler istemek aptallık olur

17
Gelecekte gerçek doyuma ulaşmam olanaksız gibi

18
Gelecek bana bulanık ve belirsiz görünüyor

19
Kötü günlerden çok iyi günler bekliyorum

20
İstediğim her şeyi elde etmek için çaba göstermenin gerçekten yararı yok nasıl olsa onu elde edemeyeceğim




YORUMLAMA

Test içerisindeki 9 sorudaki hayır işaretleri, diğer 11 sorudaki evet işaretleri 1 puan alır. Bu soru grupları aşağıdadır:
1, 3, 5, 6, 8, 10, 13, 15, ve 19. sorularda “hayır” seçeneği 1 puan
2, 4, 7, 9, 11, 12, 14, 16, 17, 18, ve 20. sorularda “evet ”  seçeneği 1 puan

Bireylerin puanı yükseldikçe, umutsuzluk düzeyi de yükselir. Puanı çok yüksek olan bireylerin kaygı nedenlerinin araştırılması ve giderilmesi için gerekli adımların atılması amacıyla bir uzmana başvurmaları gerekir. 


Kaynak: 

Akiskal, H. S. & McKinnery, W. T. Jr. Overview of Recent Research on Depression. Archieves of Gen­eral Psychiatry
Bradley, R.H. Sc Caldwell, E. Early Home Environment and Changes in Mental Test Performance in Children from 6 to 36 Months. Developmental Psy­chology

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder